Friday, September 7, 2012

Cara-cara untuk memiliki sesuatu yang dihajati


"ada saat mengakui
kesalahan yang ku buat
ada saat ku mengerti
setelah ku kehilangan"


Ada kawan ckp dgn guwa :

Kawan :Weh,mcmne ko leh dpt keje tu..aku byk kali mintak ssh kot nak dapat.
Guwa :bukak website,isi,dpt interview,pergi lah.
Kawan :senang lak ko nak dapat,asal aku ssh?
"
Dey!! tambi...guwa nak ckp rezeki masing-masing..xde org rezeki sme...mungkin rezeki aku dulu,rezeki kau lambat,rezeki aku sikit ,rezeki kau byk.

Orang cakap usaha kalau nak berjaya. okay ni yg aku buat.

usaha
1.Buka website jawatan kosong.
2.isi
3.dapat interview buat habis baik.

Tawakal 
1. Balik umah,berdoa semoga itu rezeki aku.
2.Mintak mak abah tolong doa sekali.

Bersyukur jer dengan rezeki Allah bg kat kite sbb Dia Maha Adil.

Guwa nak share sesuatu..try buat mana tau tercapai hajat.

Cara-cara  untuk memiliki sesuatu yg kita hajati
1. Usaha (sebab tak semua bende dtg bergolek)
2.Tawakal (Hanya Dia Yang Maha Memberi)
3.Bernazar (Menunjukkan kita betul-betul berharap daripada Nya)

*bila dah bernazar,hajat tu da tertunai jgn lupa bayar.


p/s :Abah selalu ckp rezeki Anisz murah,tp Anisz ckp rezeki Anis murah sebab mak abah selalu doakan Anis.Anisz hidup dibawah naungan doa mak abah.


No comments:

Post a Comment