Friday, February 11, 2011

mukabuka @ facebook.......

mukabuku=facebook,sama jer sbnyer..sje nk suh org-org kite speaking..skrg nie org tgh fanatik gler nk maen mukabuku nie..kn3...aku?fanatik x? hahhahaah dlu mse bru2 main fanatik gak lah...leh di kata kan 24 jam kne bkak..selang 5 minit kne update status...kira gilor lah gak 2 kn..smpai rmai org ckp ngn aku asyk mke aku jer...n kalu aku g mne2 event yg kne jmpe kengkwn n event 2 melebihi 2 hari,ada lah kwn aku yg bersore "haii,sunyi lah fb anis ada kt cni"...cettt ayat perli!! rsenyer kalu di flash back kn blik nk dkat 2 thn kot aku main fb..fren kt fb pn da memcecah 1001..omakk aiii 2 kwn ang dr mne?yolah tu kwn dr besout,dr bagan terap,dr kolej,mse praktikal,ex-ex bf (omak aiii meletup ekau byk bebonar ex-ex bf) hahhahaah  2 3 org jer ex-ex bf,kira-kira 2 3 pn leh lah menambah bilang fren aku kn...gambar da mencecah 383 photos...pergghhh minah gler kamera ke ape?? ada citer-citer nk jd jd model ke ape? adalah cikit-cikt nk jd model muslimah cewahhh..amboi sejak-sejak bergiat aktif memakai tudung..(bagus-bagus yer cik anisz peningkatan yg baik jgn bia org memandang serong ke kamu..umo pn da 20+++...jimat duit pasni da x de asyik nk g wt rambut(mak aku ckup marah ler,tp abah aku ckp cantik!!!)
oppsss kembali kpd facebook,skrg x lah gler sgt pn kt fb...kdg2 3 hari bru updates status..tp kalu sehari smpai 5x status aku 2 tanda nyer bosan @ aku tgh jiwa kacau (yelah sejak 2 menjak nie ada org suda meluka kn sgt ati aku (bkn bf) bia lah ape die nk wt kt aku yg,skrg nie aku hanya berdoa Allah menberi kan aku kehidupan yg lbh baek kt aku..Allah tu adil,Maha mendengar,Maha melihat,Maha mengetahui..mak ckp doa org teraniaya makbul...abah ckp,x pe anisz baik,pasti dpt balasan baik...uissshhh syg lah kt abah ske puji aku + bab pujuk aku abah mmg teror...so pengajaran tuk aku buat baik berpada-pada.. n x yah nk cye sgt kt org pasni,kata kan tidak pada istilah sharing is caring...perkataan yg cukup aku benci!!
oppsss kn da sesi luahan perasaan!!!aku mmg da x minat sgt nk maen fb skrg nie...tp dunia aku msih lg memerlukan alam maya @ internet..aku x rse aku jer org lain pn sme...skrg nie internet adalah keperluan tuk sume org,lg-lg org mude mcm aku nie..aku igat lg mse mule-mule aku bermain dgn dunia internet...
"abah,nk broadband!!!!"perggghh gler meroyan kot aku mse tuu...uiissshh tipu!tipu! mne ada aku wt cm2 ea...aku igat lg mse mtk bli broadband tu akak aku bru pas abis prakt..so die sgt-sgt memerlukan broadband tuk cri kerja lah kn..asal yg kukuh tuk mtk kt abah broadband...sesi pujuk memujuk pn berjaya..aku kan kaki bodek abah msti dpt pnyer... diulangi ABAH shj ea...org len x ea..tq abah..luv u so much!!!! bodek lg...skrg anis da keje abah da leh bodek anis ea....ckp jer ape..gaji masuk anis bli kan hihihihi...bila da berjaya memujuk, abah pn janji ble lepas kenduri kak ana bertunang die nk bli kan....yihhaaaa!!! menjerit keriangan di kota keriangan genting higland!!! nmpak benor  menipu nyer hihihhihi....2 hari pas majlis akak aku yg sulong bertunang abah pn ajak lah akak aku yg 2cd g survey-survey natang tu.....carik-carik pnyer carik pn masih x jmpe natang tu yg bgus... n malam tu aku pn bincang ngn akak aku,nk ajak lah akak g low yat,kt lowyat kn byk n leh wt byk choice....jln kL serah sje pd yg pakar hihihihhi...
mse kt low yat lg lah menyedih kan...abah pn bg 700 tuk bli natang tuu..100 lg duit blanje ktorg mkn-mkn...ttbe harga broadband tuu lak 750$ perghhh...da melebihi...kitorg pn pikir pinyer pikir cmno nk wt nie..perut lapor + tambang blik lg..hadoiii!!!! nsb baek aku pnyer duit ada 50 hengget lg..so ble dikira ckup lah duit,so niat nk g tgk wayang terbantut lah  xde duit kn3....smpai mulut aku terkeluar ayat "kalu lah kite dtg ngn abah td msti kte x jd cmni kn huhuhuh" akibat ketiadaan duit yg sgt...
p/s:aku rse skrg nie, natang nie leh dpt dlm 400 jer....

No comments:

Post a Comment