Thursday, December 22, 2011

Kadang Hati Salah

"aku bukan manusia sempurna
yang tak pernah luput dari dosa
ya Allah semua aku pasrahkan
tuntunlah jalanku dalam kebenaran

kemana kakiku melangkah
saat sesat di persimpangan
temaniku tentukan arah
cahaya terangmu tunjukkan jalan"




mak asyik tanya kat aku..

kakak takde ckp nak kawen?
kakak nak kawen bile?
kakak ckp nak kawen umur bpe?

haritu tanye lg..

mak :kawan kakak xde ajak kakak kawen ke?
aku:tah la mak,kakak ckp kawan die tu suh wat solat istiharah
mak:npe lak?die x nk kawen ngn kakak ke?
aku: xdela mak,kawen bkan bende main-main..nak mintak jodoh yg baik kne la mintak petunjuk..kadang-kadang kite rasa die jodoh kita,tp Allah x ckp pun die jodoh kita..kadang-kadang kite rse nak hidup sehingga akhir hayat dgn die tp rupa-rupa jodoh tu x panjang.sebab tu lah kne minta petunjuk..
 mak: senyap....
aku :mak dulu mak nak kawen mak takut x?
mak :tah la mak pasrah jer,mak x kenal sgt pun ngn abah..mak x wat pun solat istiharah..org dulu-dulu kan..
aku:zaman dulu lain ,zaman sekarang lain..zaman dulu walaupun kene kawen ngn org x knal ttp bahagia smpai akhir hayat.nasib baik mak dpt abah..
mak:npe?abah jahat ke?
aku: xlah,baik..kalau jahat da dpt mak baru kan..hehehe..dr segi kewangan abah mampu kot heheh

kadang-kadang kata hati,naluri hati tu tak tepat...jangan terlalu yakin dgn kata hati kerana kadang-kadang ianya juga salah kerana kita manusia biasa...Hati beria-ria mengatakan dia jodoh kita tp Allah x ckp pun dia jodoh kita...tiada sape boleh mneghalang kekuasaanNya..Cinta disebabkan nafsu mungkin boleh mengubah  hati dan perasaan tp cinta disebabkan keimanan boleh membuatnya kekal....


p/s:~~mencari pembimbing kehidupan dunia akhirat~~~

No comments:

Post a Comment