Saturday, January 29, 2011

ku tEtap menUnggU.... episod 1

"Nisa amik raket dalam bilik sukan,kita p main kt belakang bengkel kemahiran hidup..leh usha dak senior skali"teriak Reen ke arah aku. "heheeheh idea yg bernas,otak ko memang sama dengan aku",aku menjerit sambil berlari ke bilik sukan..."Lin dengan Didie mne?"aju Reen kepada ku..."tuuu...da tunggu kt pondok dpan tu.."aku menjuihkan mulut ku..."woooiiit,jom!!"serentak aku dan Reen menjerit ke arah Lin dan Didie..
Rutin harian aku diwaktu pagi sebagai pelajar sesi petang sejak aku di masuk kan ke Asrama nie...
Sedang masing-masing menunjukkan kepakaran bermain badminton tiba-tiba Reen berteriak kearah seorang mamat yang sedang berjalan menggunakan tongkat,"oittt Shah,lambat ko dtg?".."biasalah aku kn special sikit leh datang lambat" laju jer mamat tu bls ngn senyuman manis smbil terhenjut-henjut berjalan.."Reen, spe tu?"pantas aku senggol bahu Reen..."cousin aku"sambil buat muke toye kt aku..."kaki die kenapa?" tak abis lagi aku bertanya..."accident,bwk anak buah die naik moto" sambung Reen. "aiiikk banyak tanye nie berkenan ke? tiba-tiba Lin bersuara.... "uissshhh xde lah,tanye jer"cepat jer aku meng cover malu.."nak aku tolong,kalau aku yang buat mesti jadi punyer lah"...Lin buat muke nakal dengan aku.."dah x yah merepek,jom balik jap lg nak prep"...lantas aku berlalu meninggal kan kawan-kawan aku..."tapi ensem kan"didie yg td diam berteriak ke arah ku sambil diiringi dengan gelak tawa 3 lagi mangkuk yang tak abis-abis nak usik aku...

p/s:tunggu episod cter nie akan datang......

No comments:

Post a Comment