Sunday, November 14, 2010

sYurGa bi baWah tapak kaKi iBu...

gler!! aku mmg syg gler kt mak aku..walaupun kdg2 aku degil x nk dgr ckp mak aku yelah aku ngn mak aku jauh 2 usia ktorg yelah nme pn mak n ank kn..aku  ada 1 peragai buruk  yg mak aku nyampah sgt ngn aku hahahh ssh gler nk kejut aku bgun pg... tp kejut bgun sahur senang pulak(pelik kn  aku) penah smpai 1 mse nie mak aku ada lak tektik nk kne kn aku,da lme da mse aku skolah lg,duk ostel skali skala cuti mmg aku bantai nk bgun lambat...mse kejadian 2 da lah tgh hujan pehhh sedap gler tdo kalu korang pn aku rse x nk bgun kn...mak aku msuk je bilik,aku terdengar sore merdu die "anisz,kamo nk bangun ke x? kalu x nk mak bg ulat gonggok nie"....peh cm kilat aku terpacak tepi katil.....aku mmg takut gler ngn ulat gonggok,mmg lah aku nie lg berganda2 besau nyer dr natang 2 tp kalu masuk teliga x naya den....tbe time ptg,time aku lak kne kn mak aku (aku bkn jahat sje bergurau jer)..mak aku nie aku leh kategori kn sbg super hero lah sume natang die x bpe nk takut,lipan siap pijak pkai kaki jer caya lah mak aku nie aku lak yg beria panjat kerusi tp ada 1 natang nie die mmg geli abis lah...mak alu ckup geli ngn katak...ada 1 mse 2 aku tgh sedap tdo nie..ada katak masuk bilik air(almaklumlah umah kg)di geraknye aku suh buang(aku nie nk kte berani x lah tp still leh tlong buang kn lah pkai penyodok sampah...nk di jdkn cter ptg 2 ada lah seekor putera katak dlm bilik air,ape lg cm bese lah tugas aku,kne buang kn putera katak 2....mak aku pn tgu lah dpan pin2 sementara aku duk suh putera katak 2 nek penyodok sampah mak aku..hihihih..ble putera katak 2 duk jer atas penyodok sampah aku pun sua kt mak aku ape lg lintang pukang di wt nyer(jahatnye aku,gurau jer mak)aku pn mengekek lah gelak tp x jahat sgt ea pas2 aku pn buang lah katak 2...so aku ngn mak da seri hiihhihi..tp pas2 abis aku kne bebel nsb baek x kne ketuk ngn penyapu...
Byk bende yg aku kagum ngn mak aku nie...mcm2 die leh wt..mak aku nie ada bakat seni(aku mmg xleh lawan lah bakat die)masak pandai,mengubah pndai,reka i2 ini pn pndai,kdg2 rse cm bangga lak ada mak cm2 sbb sikit2 org puji"eiii pandainyer mak ko wt ni".."eiii kreatifnyer mak ko"..."sedap kek mak baby wt,baby blajar lah wt"ayat x leh blah xbf aku.....mak aku nie jd problem solve kt ktorg adik beradik,ckp je bende ape yg hilang kalu mak crik compom jumpe,pas2 mle lah ayat mak aku"crik pkai mata ke crik pkai mulut?"... tp sporting2 mak aku garang gak lah,kdg2 mak aku nie, aku tgk mcm  samseng versi jalanan..aku igat lg dlu mse kecik2,mse 2 aku darjah 1 lg..membaca pn x bpe,mak aku pnyer marah sbb da darjah 1 msih  gagap lg membace..rumah dlu2 slalu tampal poster rukuk iman,azab neraka lah mcm2 lg lah..mak aku suh aku bce 2...gler kaw2 aku kne ngn mak aku...nsb baek arwah nenek aku ada kalu x biul kot aku skrg..smpai ngigau aku membace bende alah 2... p/s:kalu bkn sebab mak sekrg nie,bkn takat membaca tulis blog pn aku bute....thanks mak!syg mak sgt2 

No comments:

Post a Comment